CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

wtorek, 8 grudnia 2009

świąteczne pierniczki- kurs obrazkowy :)







W sobotę robiłyśmy z mamą świąteczne pierniczki. Postanowiłam podzielić się z Wami doświadczeniem :) Przepis znalazłam gdzieś w internecie (niestety nie pamiętam na jakiej stronie dokładnie...)



Składniki na około 100 sztuk (ja dodałam wszystkiego podwójnie i wyszło mi na prawdę sporo pierniczków, ale nie liczyłam ile dokładnie :)
-55 dag mąki (+do podsypywania)
-30 dag miodu
-10 dag cukru pudru
-12 dag masła
-1 jajko
-2 łyżeczki sody oczyszczonej
-przyprawa do piernika-ok. 60 g
-kakao- 2 łyżeczki



Zaczynamy od podgrzania miodu z masłem (potem należy to trochę przestudzić)



 
Pozostałe składniki wykładamy na stolnicę



 

Następnie miód z masłem wymieszać z pozostałymi składnikami i wyrobić, aż ciasto będzie jednolite w przekroju




  Wałkujemy podsypując mąką- grubość około 2-3 mm, lub grubsze, ale grubsze są bardziej miękkie po upieczeniu.





 
Blachę najlepiej pokryć papierem do pieczenia.



 

 
 
Wykrawamy pierniczki. Otworek do przewlekania robimy przed pieczeniem, najlepiej się robi rurką lub wykałaczką.



 
  


Aby udekorować nasze pierniczki smarujemy je przed pieczeniem roztrzepanym jajkiem i przyklejamy wiórki kokosowe, orzechy lub kolorowe ozdóbki.
 









Piec około 8-10 minut w temp. 180 stopni C. Polewą czekoladową lub lukrem dekorujemy po upieczeniu.
Pierniczki po upieczeniu są twarde i dopiero później zmiękną, dlatego trzeba przechowywać je w szczelnym pojemniku. Można je długo przechowywać i dlatego warto zrobić je kilka tygodni przed świętami.


Smacznego!

6 komentarze:

gosia pisze...

tylko raz piekłam pierniczki, jednak sporo z tym roboty... ale może skorzystam z Twojego przepisu w tym roku:)

kiciula pisze...

polecam i pozdrawiam :D

Joasiunia:) pisze...

Ja nigdy pierniczków nie piekłam... Qrczę tak za mną chodzą może jednak spróbuję...:) Kusisz tym przepisem oj kusisz:D A Twoje wyglądają cudnie:)

Matricaria pisze...

Chciałam podziękować za świetny kurs obrazkowy, dzięki któremu krok po kroku, upiekłam swoje pierwsze pierniczki :) Wyszły super :)
Pozdrawiam serdecznie :)

kiciula pisze...

Matricaria baaaardzo się cieszę i baaardzo mi miło, że skorzystałaś z mojego małego kursu :D

Malyduszek pisze...

Witam, przepis wygląda na prawdę obiecująco. Mam nadzieję, że wkrótce go wypróbuję.
PS. Dziękuję za udział w zabawie :).