CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

niedziela, 20 grudnia 2009

tarteletki z dżemem, czekoladą i cynamonem :)








Ostatnio odkryłam w sobie pewne kulinarne zainteresowania :D Tak jak nigdy nie ciągnęło mnie ani do gotowania ani do pieczenia, tak ostatnio ciągle poszukuję nowych przepisów i próbuję swoich umiejętności w kuchni :) Na blogu Alicji znalazłam bardzo fajny przepis na czekoladowe tarteletki, które wczoraj razem z moją mamą zrobiłyśmy. Tarteletki są posypane cynamonem i moim zdaniem idealnie nadają się na świąteczny stół.
A oto przepis (pobrany z bloga Alicji):
"Przepis na 6 torcików, foremki są o średnicy 6 cm.
100 g mąki
60 g miękkiego masła
40 g cukru pudru
20 g gorzkiego kakao
szczypta soli
[...]
100 g dżemu morelowego
100 g mlecznej czekolady
łyżeczka cynamonu
1 łyżka stołowa rozpuszczalnego kakao"
 

Mnie wyszło 8 torcików plus 3 takie płytkie bez dżemu.



Zagniatamy ciasto z podanych składników, tj.kakao, mąka cukier puer, masło i sól. Ciasto włożyć na pół godziny do lodówki. Foremki wysmarować tłuszczem i posypać mąką.

 

Piekarnik nastawić na 180 stopni. Ciasto rowałkować i powyklejać nim foremki.



Ciasto jest trochę sypkie na początku, ale po wyjęciu z lodówki można je rozwałkować.A tak wyglądają powyklejane foremki. Nie musi to być idealnie, bo i tak do środka będzie nałożony dżem i czekolada. W międzyczasie rozpuszczamy czekoladę, np. na parze.



Pieczemy 10 min. Potem po ostudzeniu delikatnie wyjmujemy nasze tarteletki z foremki i nakładamy do środka dżem (ja dałam akurat truskawkowy) i uzupełniamy po brzegi rozpuszczoną (najlepiej na parze) mleczną czekoladą.



Całość posypujemy cynamonem i słodkim kakao i ewentualnie dekorujemy np. suszonymi owocami lub czym kto chce.


 

SMACZNEGO

6 komentarze:

asia woźniak pisze...

ależ mi narobiłaś apetytu

Hafija pisze...

Ale wyglądają pycha!! :)

Duś pisze...

Smakowite :*
Śliczne kartki ostatnie

Wypisana pisze...

Aż ślinka cieknie :)

ipsa pisze...

mmmm...mniam... ale smaku narobiłaś;)

kiciula pisze...

no a pyszne są na prawdę, więc polecam wypróbować! :)