CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

piątek, 26 lutego 2010

ciasteczka owsiane z czekoladą i orzechami

Ostatnio postanowiłam zrobić jakieś łakocie :) i padło na ciasteczka owsiane, które zresztą kojarzą mi się z programem dla dzieci "Ulica Sezamkowa" :) i ciasteczkowym potworem :) Pamiętacie to?

Przepis znalazłam na blogu http://gotowaniecieszy.blox.pl  a dokładniej TU. 

Składniki na 16-18 ciastek (mi wyszło dużo więcej, ale mniejszych ciastek):
*140 g mąki pszennej
*80 g płatków owsianych
*100 g posiekanych orzechów laskowych lub migdałów
*100 g posiekanej gorzkiej czekolady
*150 g brązowego cukru (ja dodałam zwykły cukier)
*130 g miękkiego masła
*1 jajko
*1 łyżeczka proszku do pieczenia

Miękkie masło należy trzeć z cukrem i dodać jajko, następnie zmiksować do połączenia składników. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia, płatkami owsianymi, orzechami i czekoladą. Chwilę miksujemy i zagniatamy ciasto. Za mnie te czynności wykonał robot kuchenny :D Tworzy się spora kulka ciasta :) Ciasto wkładamy do lodówki na 30 minut. Blachę wykładamy papierem do pieczenia i formujemy kuleczki, mniej więcej wielkości orzecha włoskiego. Należy układać je w odległości 5-7 cm od siebie, bo trochę urosną podczas pieczenia. Pieczemy 10-12 minut w 180 stopniach.

Tak wyglądają surowe kulki:


 
A tak upieczone ciastka, widać różnicę wielkości :)
  
 
Są na prawdę pyszne! SMACZNEGO!

2 komentarze:

Peninia pisze...

Pyszności...może się skuszę :))

asia woźniak pisze...

mniam, mniam, mniam!!!! :D